Gönderen Konu: Okul öncesi dönemde iki dillilik mümkün mü ?  (Okunma sayısı 242 defa)

Mayıs 13, 2020, 11:02:58 ös

manager

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • İleti: 322
    • Profili Görüntüle
Dil, tüm zihinsel süreçlerimizle ayrılmaz bir şekilde iç içe geçmiştir.

Düşünmek, hatırlamak, kavramak, dikkatini yöneltmek, algılamak vb. tüm zihinsel faaliyetlerde dil vardır. Dil ve zihin birbirine paralel gelişmektedir. Bu nedenle çocuğun dil gelişimi onun tüm zihinsel gelişimini desteklemektedir.

Bebekler dünyaya geldiklerinde içine doğdukları ortamda konuşulan dili edinme potansiyeline sahiptirler. Tüm dünyadaki bebekler doğdukları andan itibaren tüm sesleri çıkarabilme yetisine sahipken, zaman geçtikçe sadece etrafında konuşulan dildeki sesleri tekrar eder hale gelirler.

İşte bu noktada farklı dil girdilerine maruz kalan bebekler farklı dilleri edinmeye başlarlar.
« Son Düzenleme: Şubat 27, 2021, 07:21:27 ös Gönderen: manager »

Nisan 18, 2021, 04:43:13 ööYanıtla #1

_erk

  • Newbie
  • *
  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Çocuklar, 4 aydan itibaren masum sesleri(fonetik) fizyolojik gerçeklerin (fonoloji) içine yerleştirmeye başlarlar. Bu yüzden, çocuğa dili ve mümkün olduğunca erken ikinci bir dili tanıtmak çok önemlidir.
Dil çok karmaşıktır ve birbirine dolanmıştır. Dil kelimelerin yapısını, morfolojiyi, cümlelerin nasıl yerleştiği konuşma seslerini, fonetiki, seslerin şekillerini fonolojiyi, anlamların farklı seviyelerini, semantiki ve aksanı kapsar.