Gönderen Konu: Çocukların en iyi bildikleri dilde eğitim almaları neden mantıklı?  (Okunma sayısı 22 defa)

Mart 09, 2021, 01:18:44 ös

manager

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • İleti: 322
    • Profili Görüntüle
Araştırmalar , tekrar tekrar çocukların iyi bir şekilde kullanabildikleri bir dilde okula başladıklarında hiç şüphesiz çok daha iyi başardıklarını kanıtladı. Okulda tanıdık bir dil kullanmak bu başarının büyük bir kısmıdır.

Çocukların bir sınıftan diğerine sürekli tırmanmaları için bir merdiven olarak eğitim gördüğünüzü düşünün. Okulun dilini bilmemek, merdivenin alt basamaklarını çıkarmak gibidir.

Karmaşıklık katmanları
Çocuklar, evlerinin ötesinde, “anadilleri” - “kendi” dillerinin standartlaştırılmış bir versiyonu - okulda kullanıldığında bile mücadele edebilirler. İnsanların evlerinde konuşulan , okullarda öğretilenle aynı değildir. Okullar evde kullanılan dilden önemli ölçüde farklılık gösterebilecek standartlaştırılmış dil çeşitlerini kullanma eğilimindedir.

Erişim başka bir konudur: kitapların bulunduğu bir evde büyüyen ve dijital ve kağıt ortamlara erişebilen çocuklar, okulda başka bir dile geçmeyi çok sorun bulamayabilirler. Ancak, fakir evlerden gelenler, okulları ana dillerini kullandıklarında bile mücadele edebilirler.

Araştırmalar yine çocukların ortaokul veya liseye ulaştıklarında öncelikle ana dillerinde öğrenmeye devam etmelerinin ideal olacağını düşündürmektedir. Okullar, dil öğretmenleri ve kitaplar gibi kaynakları olası tüm ana dillerin öğretimini desteklemek için kullanma eğilimindedir.


Tüm bu karmaşıklıklarla birlikte, daha fazla çocuğun anadilinin okullarda ve ötesinde gelişmesi için nasıl alan yaratılabilir?

Olası çözümler
Anadili temelli iki dilli eğitim için bir dizi model mevcuttur , ancak önemli olan, ana dilden İngilizceye rastgele bir şekilde geçişin en iyi fikir olmamasıdır. Akademik biliteracy oluşturmak için terimlerin ve kavramların birden fazla dilde sistematik ve kasıtlı olarak karşılaştırılması gerekir, böylece öğrenciler okul dilindeki gerçekleri ezberleme yeteneklerinden ziyade anlayışlarını gösterebilirler. Kısa yol yok.

Örneğin, sınav belgelerinin ana dillere çevrilmesi önemli bir sembolik jest olabilir, ancak eğer eğitim İngilizce olarak yapılmışsa, bunun cebirle ilgili soruları anlamayı gerçekten geliştirip geliştirmediği açık bir sorudur.