Gönderen Konu: Çocuklar için Meditasyon  (Okunma sayısı 210 defa)

Mayıs 10, 2020, 12:25:14 öö

manager

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • İleti: 322
    • Profili Görüntüle
Meditasyon, gelişmekte olan beyinleri ve vücutları tam bir öfke nöbeti vermeden önce çocukların  stres sinyallerini okumalarına ve cevaplamalarına yardımcı olabilir. Anahtar, çocuğunuzun dengeye geri dönmesi için neye ihtiyaç duyduğunu sezmek ve onunla ilgili pratik yapmalarını sağlamaktır.

Meditasyon ya da beden ve zihinde kendini tanıma uygulaması, binlerce yıldır strese karşı tepkimizi düzenlemenin ve sağlıklı olmanın doğal ve erişilebilir bir yolu olarak kabul edildi.

Bir tür tehdide maruz kaldıklarında, insanlar savaşmak, uçuş yapmak veya donmak için zorlanıyorlar.

Vücudun rahatlamasına ve sinir sisteminin sakinleşmesine izin veren rahatlama, can sıkıntısı veya durgunluğa sebebiyet verir. " Diğer bir deyişle, teknoloji ve bilgi odaklı meşguliyetimiz, beyinlerimizin "alfa durumlarında", uykuya dalmadan hemen önce hissettiğimiz beyindeki rahat ama uyanık frekanslarında şarj olmasına izin vermez. Bu durumda meditasyon ile çocuğunuzun rahatlamasına izin vermiş olursunuz.

Meditasyonun Faydaları
En basit hali ile bile, hem çocukların hem de yetişkinlerin bu iç sakinliği bulmasına yardımcı olabilir. Sadece üç veya dört seansta, meditasyonun faydaları genellikle şunlardır:
•Daha iyi uyku
• Azaltılmış kaygı
• Geliştirilmiş benlik saygısı
• Odaklanma ve çalışma yeteneği
• Azaltılmış stres seviyeleri

Ancak çocuklar, farklı zorlukların yanı sıra meditasyon yapmayı öğrenmede yetişkinlere göre belirgin avantajlara sahiptir.
“Çocuklar genellikle daha istekli ve alıcıdırlar. Yeni şeyler kucaklamak için meraklı ve istekli olurlar ve onları ilgilendirmeyen şeyler konusunda dürüst olurlar” diyor. Buna karşılık, yetişkinler çocukların aksine, kibar davranmayı , kibarlık sözleri ile doğru şekilde davranmamayı ,  kibarca ama sık sık yaparlar. "Bununla birlikte, çocukların bir yetişkinin hala oturmasını beklersek, başarısızlığa neyin benzediğini hızlı bir şekilde görürsünüz."

Yetişkinler, konsantre olma yeteneğine sahip olduklarını, ancak rahatlamak için daha uzun süreye ihtiyacı olduğunu söyler. "Çok fazla bagajla geliyoruz ve rahatlama süreci, ilerlemek için işlenmesi gereken şeyleri gündeme getirebilir. Bir vücut taraması - veya vücuttaki gerginliğin kendi kendini değerlendirmesi yaklaşık  30 dakika sürebilir."

Meditasyona Başlarken
İlk olarak Murray, bir çocuğa meditasyon teknikleri öğretmek isteyen herhangi bir yetişkinin kendi pratiğini başlatması ve senaryo dahilinde gitmeye istekli olması gerektiğini söylüyor. "Çok fazla deneyime ihtiyacınız yok - sadece baştan sona kendi nefesinize odaklanmak bir başlangıçtır. Sesi, hissi hissedin."

Murray’ a göe , çocukların etrafındaki yetişkinlere model oluşturabilecekleri şekilde davranmaları gerekiyor. Çocuklar ayrıca yetişkinlerinin onları meditasyonu ihtiyaçlarına ve tercihlerine adapte edecek kadar iyi bildiklerini duymalı ve hissetmelidir, bu da günden güne değişebilir. "Çocuğunuz için neyin en iyi olduğunu bildiğiniz için sezginize güvenin ve birlikte arabuluculuk yaptığınızda, bu bağlantı daha da güçlenecektir."

Yeni yürümeye başlayan çocuklar için meditasyon
Murray, en genç öğrenciler için meditasyonun muhtemelen "dikkatli hareket" gibi olduğunu söylüyor. Yeni yürümeye başlayan çocuğunuzun mutlu olmasını sağlayan şeylerin hafif bir tartışmasını deneyin ve vücudunun bu mutluluğu hisseden kısımlarına dokunmasını sağlayın. Sonra onu mutsuz ve nerede hissettiğini düşünün. Bu hoş olmayan duyguları hafifletmek için, derin bir nefes almanın seslerine ve memnuniyetine katılmaya çalışın.

“Beynin stres sinyallerini tanıması ve bedeni dengeye getiren uygulamalarla yanıt vermesi için çalışıyorsunuz” diyor Murray. (Ve bunun imkansız olduğunu düşünüyorsanız, yanlış düşünüyorsunuz. Sonuçta, çocukları, tuvalete ihtiyaç duyduklarında ne yapacaklarını öğreterek çocuk bezinden çıkarıyoruz.)

"Unutmayın! Küçük bedenleri ve beyinleri muazzam bir gelişme yaşıyor ve anlamaya ya da kendini rahatlatmaya ihtiyaç duyduklarında büyük adımlar attıklarında size bunu ifade edebilecek ,söyleyecek duygusal kelime dağarcığı yok."
Murray, "30 saniye, harika. 30 saniye yapalım." "Eğer bir çocuk kendi vücudunun sinyallerini biliyorsa, yol gösterici yetişkinlerinden uzak olsa bile kendi kendine bakım uygular."

Okul Öncesi Meditasyon
3 veya 4 yaşından itibaren, rehberli meditasyona giden yolu açan Murray, öykünün kahramanlarına dikkat etmeye başladı. "Bu yaş grubuna uzanırken öğretmeyi seviyorum - geceleri uyumadan önce yatakta yatarken bile. Rahatlamak için doğal bir pozisyon." Okul öncesi çocuğunuzu bir yolculuğa çıkarmaya çalışın, Murray'in, vücutlarının her bir parçasının nasıl hissettiğini düşünmek için sesi ile nazikçe yönlendirdiğini, baş parmağını öne sürdüğünü söylüyor. Ya da favori bir evcil hayvan veya oyuncağın oynadığı hafif bir masal yapın. Çocuğunuz bu girişime sakin bir şekilde direnirse, biraz daha pratik yapın, nefese odaklanmak gibi daha kolay tekniklere geri dönün. Sizin yönlendirmenizle çocukların zihinlerini meşgul etmeye başlayacaktır.

Büyük Çocuklar İçin Meditasyon
Rahatlaştırıcı müzik ve kaydedilmiş meditasyonların çocuklar üzerinde son derece sakinleştirici bir etkisi olabilir, ancak tercih kişiseldir. Başka bir deyişle, çocuğunuzun rahat bir alan yaratan ses veya ses dokusunu seçmesine izin verin.
Geleneksel meditasyon müziği genellikle vücudun dengesiz olan kısımlarını restore ettiği ve iyileştirdiği söylenen frekanslarda titreşen Tibet şarkı kaselerini içerir. Murray'in deneyimine göre, otizm spektrum bozukluğu olanlar gibi nörotipik çocuklar, şarkı söyleyen kaseler tarafından üretilen tonlara iyi yanıt verir. Diğer durumlarda, doğa seslerinin kayıtları çocuklara sakin ve huzur verir.

Denemek için birkaç web tabanlı meditasyon ve müzik kaynağı:

• Insight Timer (ücretsiz) - Çevrimiçi olarak ve bir uygulama olarak, çocuklar, başlangıç ve ileri düzey uygulayıcılar için 30.000'den fazla rehberli meditasyon ve kayıt bu koleksiyon ilham hazinesidir. (Murray'in kendi "Çocuklar için Yıldız Uygulaması" da burada görünür.)

• "Dikkatli Çocuklar" YouTube kanalı (ücretsiz) - Bu kanal binlerce müzik ve hikaye klibi toplar. Murray, çocuğunuzla seçenekleri keşfedin ve sezginize güvenin diyor. "Bir şey görürseniz ve bağırsağınız 'Sanırım bunu ister,' kendinize bu sese inanmak için izin verin."

• Dur, Nefes Al ve Düşün (ücretsiz) - Eğlenceli aktiviteler ve meditasyonlara vurgu yaparak, bu uygulama odak, sessiz, huzurlu uyku ve işleme duyguları ile 5-10 yaş arası çocuklara yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Küçük çocuğunuz dikkatli nefes almayı ve kendini kontrol etmenin önemini öğrenecektir. Ayrıca "görevleri" tamamlamak için çıkartmalar kazanabilecek.

Ve;
Murray, ‘bir çocuğu hareket ettirebilirsin, ama onu meditasyon yapmaya zorlayamazsın’ der. En çok arzu edilen davranışlarda olduğu gibi, biz de ebeveynler olarak, önce daha derin farkındalığa olan bağlılığı arttırmalı ve göstermeliyiz. Meditatif bir uygulamayı modellerseniz, çocuklarınız da bir tane öğrenecektir.
« Son Düzenleme: Şubat 26, 2021, 11:35:31 öö Gönderen: manager »